Sy lan!

I söndags var jag på mitt allra första sy lan! Spännande, klippte en hel del här hemma så att jag hade en hel del med mig lite för mycket insåg jag men hellre det än för lite! Detta set blev dagens färdiga resultat!
 
Här hemma klipper jag och syr lite då och då...och har ingen direkt uppfattning om hur lång tid det tar och sy ett plagg med många detaljer, så i söndags insåg jag vilken tid det faktiskt ligger bakom varje plagg.
 
Stjärntyget är tunt och väldigt mjukt köpt på Skroten! Mönster Rascal ur ottobre med lite tillägg.
Muddar är från Stoff och Stil.
Byxans tyg är ett mjukt joggingtyg med flossad baksida från Stoff och Stil.
Mönstret är ett eget som jag fortfarande jobbar med, men inspirationen till det kom från gruppen Vi sytokiga och finns ett tyskt mönster Sverre. Jag kände att jag ville testa det omedelbart så därför gick jag igång och gjorde ett eget!
 

Byxorna var ganska tidskrävande, sydde lite fel och fick sprätta en del:) dock tycker jag att de extra detaljerna gör det så mycket snyggare plus att det ju blir en sy utmaning:)!
 

Tröjan är jag så nöjd med blev riktigt bra med sprundet! Fickan gjorde det lilla extra:) Helt säker på att lillkillen kommer att bli ur snygg i detta!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Veronica Wallgren:

skriven

Gud vad fint. Vad duktig du är!

Svar: Åhh tack!!
Therese

Kommentera här: