Sötaste små babykäder!

En vän till mig har nyligen fått en lite flicka! Så underbart med små bebisar och speciellt kul är det ju att få sy små set! Byxan fick lite spets kunde inte undvikas:)! Har ju inte fått förmånen att sy något direkt i tjej kläder med spets tidigare! Visste inte när jag började sy vad det skulle bli så lite synd att jag inte väntade lite för då hade det ju självfallet blivit en klänning men kan ju bli en vid senare tillfälle.
 
Body mönstret är ur nr 4 -16, storlek 56. Men gjorde en knäppning i sidled istället kändes trångt att inte ha en knäppöppning alls som det är på originalet. Vet att jag själv hade föredragit det när min plutt var liten!
 
Muddbyxan har mönstret kommit från allt om handarbete nr 3 -16.
 
Knappar från LE knappar och muddväven från Stoff och Stil. Använder deras mudd till i princip allt, så den rekommenderas.
 
Tyget har jag sett lite varstans men detta är köpt på lilla tygladan i Uddevalla.
 


Tycker figurerna på tyget är så sött! Känns passande med blåbären så här tids med:)
 

Den söta spetsen var enkel att få med i bandkantaren och gjorde sig fint på byxan!
 
 

Kommentera här: