Djungeldjur

Tyget i tröjan har legat och gottat sig länge i min tyg garderob! Men fick en ide om att göra kantband i raglanskärningen i just det tyget! Jag la tygerna aviga mot aviga och kantade raglanskärningen, vidare sydde jag ner kantbandet mot ärmen med en rak söm. Kul effekt!
 

Nu återstod ju bara vad för färg på en matchande byxa till detta?! Då tog en tokig ide fart att matcha brunt och beige och ta upp det orange i dom, helt tokigt för att vara mig då jag inte är helt förtjust i dessa färger men byxorna blev så snygga! I lördags efter jobbet fick jag en hel kväll för mig själv så det var underbart och timmarna fullkomligt rusade fram men fick färdigt detta!
 

Givetvis kommer baksidan här!
 
 
På söndagen gick jag och funderade lite på de där tygresterna som fanns kvar och tänkte att det skulle väl kunna gå att få ihop på något sätt...... inte vill jag ha spillbitar liggandes till ingen användning inte:)
 
Så efter en del tänkande och knåpande för att få ihop mönster och resterande tygslattar kom det att bli en väst!
 

 
Baksidan västen fick bli så här!
 
 
Färdiga setet klart att användas!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: